Loading...

dr Michał Jasieński
Zakład Zarządzania profesor nadzwyczajny Koordynator merytoryczny projektu
Kontakt:
  • tel. +48 18 44 99 470
  • e-mail: mjasienski@wsb-nlu.edu.pl
  • pokój: C233
Dyżury:
    • 01.01.2014 (środa), g. 01:00 - 23:00, W styczniu jestem na wyjeździe badawczym na Islandii - I am away all January doing research in Iceland
    • 22.02.2014 (sobota), g. 12:00 - 13:00, C 233
    • 21.02.2014 (piątek), g. 14:00 - 15:00, C 233

Biografia:

Michał Jasieński - absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego i Harvard University (PhD). Profesor na Wydziale Przedsiębiorczości i Zarządzania w Wyższej Szkole Biznesu - National-Louis University. W latach 2007-9 dziekan tego wydziału. W latach 2010-11 koordynator merytoryczny projektu MNiSW "Kreator Innowacyjności".
Prowadzi wykłady w języku polskim i angielskim z zarządzania innowacjami, zachowań organizacyjnych, metod kreatywności i teorii przywództwa.
Autor kilkudziesięciu prac badawczych, artykułów przeglądowych i esejów z dziedziny biologii, metodologii nauk ilościowych, filozofii i metodologii dydaktyki oraz zarządzania wiedzą, publikowanych zarówno w krajowych czasopismach popularnych i gazetach (Rzeczpospolita, Polityka, Znak) jak i światowej klasy pismach naukowych (Nature, Proceedings of the National Academy of Sciences USA, Scientometrics, The Scientist).
Współzałożyciel i vice-prezes Fundacji “Salus Publica” na Rzecz Zdrowia Publicznego oraz członek zarządu Fundacji “Kyoto-Kraków” przy Muzeum Manggha w Krakowie.

Obszar zainteresowań:

1. zarządzanie innowacjami: audyt innowacyjności w konkretnych firmach lub analizy porównawcze firm, sektorów i krajów (na podstawie danych statystycznych)
2. kreatywność pracowników: badania empiryczne różnych metod heurystycznych
3. naukometria: ilościowa analiza jakości badań naukowych w różnych dziedzinach
4. zachowania organizacyjne: kapitał społeczny i kooperacja oparta na odwzajemnianiu – badanie warunków, w których ludzie kooperują (w firmie albo w społeczności lokalnej)
5. zachowania organizacyjne: dynamika zespołów – określenie optymalnego składu zespołu
6. zachowania organizacyjne: metodologia testów psychologicznych stosowanych w tej dziedzinie
7. zachowania organizacyjne: przywództwo – ankietowe badania stylów przywódczych i ich efektów dla funkcjonowania zespołu, ze szczególnym nastawieniem na porównania między firmami i krajami (np. Polską, Ukrainą, Rosją, Słowacją itd.) i wykorzystanie podejścia R. Hackmana.
8. zachowania konsumentów (zwłaszcza: analiza preferencji, reakcji na reklamy i racjonalności decyzji ekonomicznych przy zakupach): prace eksperymentalne lub ankietowe (m.in. badania zachowań ludzkich w Internecie - Allegro, eBay, Wikipedia).
9. charakterystyka socjologiczna, ekonomiczna i biznesowa gmin Dobra i Słopnice, np. ocena potencjału agroturystycznego, historia rozwoju ekonomicznego, oraz demografia tego regionu.
10. filozofia nauki i metodologia badań naukowych.
11. Jan Sebastian Bach, Rammstein, Linkin Park, flamenco i blues.
12. Wisława Szymborska, John Donne i Eminem.

Publikacje:

Jasieński M (2011) Co widać ze słupka? Polityka 11 (nr 2798, 12 marca): 64-65. ••• Jasieński M (2011) Googleinteligencja i rozkwit kapitału społecznego. Znak 668 (styczeń): 36-42. ••• Jasienski M, Diukova N (2010) Structure and functions of intangible assets in the knowledge economy. Economics and Management 3-4: 60-65 (in Russian) ••• Jasieński M (2009) Garfield's Demon and "surprising" or "unexpected" results in science. Scientometrics 78: 347-353. ••• Jasieński M (2009) Synergia z punktu widzenia ekogenetyki ilościowej: o złotych miksturach, magicznej interakcji i unikalnej korelacji typów i środowisk. W: Synergia w relacjach interpersonalnych i w organizacjach. Wybrane zagadnienia z psychologii kierowania. Towarzystwo Naukowe KUL – WSB-NLU, Lublin – Nowy Sącz (Z. Uchnast, red.), str. 37-52. ••• Jasieński M (2006) It’s incredible how often we’re surprised by findings. Nature 440: 1112.